pátek 15. června 2018

Recenze: křídové kostky od českého výrobce Woodseason

Dřevěné kostky, na které se dá kreslit křídou - tak tohle je opravdu zajímavá česká novinka! Originální spojení výtvarné činnosti se stavebnicí, které všestranně rozvíjí fantazii a kreativitu. Křídové kostky od chráněné dílny Woodseason sestávají ze sady 25 v Česku vyrobených dřevěných kostek se speciálním černým tabulovým potahem, 12 kříd od německého výrobce, 4 křídových pastelek od Koh-i-nooru a látkového hadříku na čistění kostek. Celá sada je zabalená do odolného papírového tubusu, v němž lze kostky skladovat.

Na sadu kostek k pokreslení jsme se s dětmi ihned vrhli a výrobek nadšeně vyzkoušeli. Potěšilo mě, že součástí balení je vše, co je potřeba pro hru, včetně příjemných málo špinivých kříd a hadříku, kterým lze čistit pokreslené kostky. Z malování křídami v interiéru jsem měla trochu obavy, díky vhodně zvoleným křídám však hra nijak velký nepořádek nevytvářela a vše šlo lehce uklidit. Na některých kostkách i po otření přiloženým hadříkem zůstávaly lehké barevné stopy, leč pro další hru to nevnímám jako překážku.

Křídovým kostkám od Woodseason se vcelku nedá nic vytknout. Stavebnice nás baví a jsem ráda, že ji máme doma. S výrobcem jsme probrali několik mých drobných podnětů, zejména jsem se dotazovala na instrukce ohledně péče, které mi v balení malinko chyběly, a na možné lokální alternativy německých kříd. Kvalitní německé křídy byly vybrány jako cenový (leč stále ekologicky přijatelný) kompromis. Instrukce o péči budou výhledově doplněny a pracuje se také na kreslících šablonkách a architektonických předlohách. Já osobně kreslící šablony a předlohy nutně nepotřebuji, mám dojem, že mé dceři příliš návodné pokyny u hraček ubírají na její vlastní kreativitě, leč věřím, že leckdo budoucí šablony ocení. K péči o kostky jsem pro vás zjistila následující: nejlepší péčí o tabulový povrch kostek je otření vlhkým (nikoliv mokrým) hadříkem bez chemie. Kostky jsou určeny především pro hraní v interiéru, neboť venku (např. na písku) by mohlo dojít k mechanickému poškození povrchu.

A co na kostky řekla má čtyřletá dcera? "Je to super, hezky mě to baví, jsem moc ráda, že jsem na kostky dostala i růžovou křídu." 😉

Kde lze kostky zakoupit? Nejlépe přímo na stránkách chráněné dílny Woodseasonhttps://www.woodseason.cz/kostky-a-stavebnice/, kde naleznete několik různých sad (25 či 50 kostek, různé možnosti tvarů). Sadu, kterou máme doma my, lze aktuálně od výrobce pořídit za 649 Kč. Kromě kreativních křídových kostek vyrábí Woodseason pro děti také loutky a loutková divadla, houpačky, pískoviště, zahradní domky a rozmanité kreativní dřevěné skládanky.

Křídové kostky doporučuji pro tyto účely: hračky na doma, kreativní hračky, stavebnice, individuální hračky, hračky pro sourozence, dárek.