úterý 20. listopadu 2018

Recenze: Quadreena od Little Bears

Quadreena neboli Quadreenin hrací měšec od českého výrobce hraček Little Bears je multifunkční hračka pro děti od cca tří let, nové podněty ovšem přinese i dětem mladšího školního věku. Sada 84 dřevěných hracích kamenů společně s hracím plánem si klade za cíl rozvíjet logické myšlení dětí, umožňuje hrát sudoku, piškvorky i další hry. Při hře s Quadreenou dochází rovněž k osvojování termínů levá/pravá, sloupec/řada, osa, atp. Děti se učí pracovat s chybou a seznamují se také se základními matematickými operacemi.
Quadreena k nám dorazila společně s kostkami Cubeek od téhož výrobce (naší zkušenost s Cubeekem popíšu později). Obě hračky byly vloženy ve svém vlastním designově sladěném látkovém pytlíčku. Obsah pytlíku předčil mé očekávání. Hra je krásná a technicky dokonale vyladěna. Každý hrací kámen je pečlivě opracovaný, poutavě vybarvený a nalakovaný lakem (s certifikací pro dětské hračky). Kameny jsou vyrobeny z dřevěné překližky a jsou oboustranné. Na jedné straně je vždy sovička jedné určité barvy a na druhé straně číslo od jedné do devíti. Několik hracích kamenů obsahuje speciální matematické symboly. Oboustrannost hracích kamenů zvyšuje využitelnost hry - malé děti hrají hry s barevnými sovičkami, větší děti s čísly. Hrací plán je ušitý z bavlny, obsahuje čtvercovou mřížku 9 x 9 políček. Látkový hrací plán je poněkud netradiční, líbí se mi však velice. Praktické je také to, že lze v případě potřeby vyprat. Sadu završuje brožurka, která detailně popisuje, co si s Quadreenou počít - představeno je 9 aktivit pro rozvoj psychomotoriky a 7 her. Návod je velmi popisný, obsahuje aktivity či hry pro děti ve věkových kategoriích 2+ až 6+.

Děti jsou z Quadreeny nadšeny. Dvouletá dcerka zatím "jen" třídí barvy a staví si z kamenů věžičky. S pětiletou jsme se dostaly už i k piškvorkám a sudoku, chystáme se na další hry. Nechci dceru hned přehltit. Určitě nás s Quadreenou čekají mnohé další společné chvilky. Sovičkové sudoku dceru hodně zaujalo, princip pochopila rychle. Nápomocné bylo, že jsme nejprve mohli začít s malým hracím plánem 3 x 3 a po osvojení principu přejít až k plánu 9 x 9. Starší dceru baví i další aktivity - např. hledat chybu v řadách a sloupcích, doplňovat kameny podle osy, seznamovat se s jednoduchými matematickými operacemi. Manžel chválí úroveň technického zpracování. A já jsem moc ráda, že nám do naší sbírky her a hraček přibyl nový skladný prvek s širokou a smysluplnou využitelností.

Quadreenu hodnotím jako krásný dárek pro děti ve věku cca 2 až 7 let s využitelnosti i pro vyšší věkové kategorie. Rozsah aktivit, které lze s hrou provádět, je poměrně pestrý.  Není to typ hračky, kterou děti po týdnu odloží a již se k ní nevrátí. S Quadreenou si může hrát dítě samo, ale i společně s rodiči, sourozenci či kamarády. Hodí se pro hru doma, ale skladný formát je vhodný i na cesty, ven na deku či např. jako pomůcka pro ukrácení dlouhé chvíle při čekání v restauraci. Hrací měšec Quadreena lze zakoupit v eshopu výrobce Little Bears. K mání jsou tři různé varianty - sovičkychobotničky a šneci, v přípravě jsou ještě dinosauři. Hra je vyráběna v České republice.

Doma máme i další výrobek od Little Bears - kostky Cubeek - k nim naleznete bližší informace zde: Recenze: Kostky Cubeek od Little Bears.