středa 12. prosince 2018

Recenze: Kostky Cubeek od Little Bears

Kostky Cubeek od Little Bears jsou spojením skládacích obrázkových kostek (tzv. kubusů) s poutavým kontrastním designem, který umožňuje dítěti improvizovat, stát se tvůrcem a nacházet stále nové způsoby složení. Jsou bezpečné pro děti od 0 let, batole z nich bude nadšené a naplno je využije předškolák a dítě mladšího školního věku. Tyhle kostky s dítětem vyrostou.
Kostky Cubeek mne zaujaly na první pohled. Kontrastní geometrické vzory přímo vybízí k tomu, abyste si s nimi chtěli hrát. Děti jsou z Cubeeka nadšeny. Je to typ hračky, které budou svádět ke hře i vás, ale zároveň víte, že děti se s nimi zabaví i samy. Alespoň u nás to tak funguje. Děti s kostkami volně improvizují, starší dcerka se občas inspiruje i v přiložené brožurce s mnoha tipy a úkoly. Skvělé je, že nikdy nehrozí, že jeden chybějící dílek znemožní vytvoření konečného díla tak, jako se tomu děje u tradičních obrázkových tubusů. K tradičním kubusům mám z tohoto důvodu tak trochu averzi - kostky jsem dědila po bratrovi, byly promíchané, nevěděla jsem, co k čemu patří ani co z nich složit, a když už jsem na to přišla, tak jsem obvykle zjistila, že mi něco klíčového chybí. Cubeek je jiný. Zde lze vždy najít nějakou alternativu. Stavět lze dvourozměrně i trojrozměrně. Motivuje k hledání nových způsobů.

Kostky jsou vyrobeny ze dřeva
, ručně malovány a lakovány. Lak je atestován i pro nejmenší děti. Velikost dílků vylučuje spolknutí. Kostky jsou o něco menší než bývá u kubusů zvykem, ale osobně mi to vyhovuje - velikost je ideální pro malou dětskou ručku a hra s menšími kostkami navíc umožňuje tvorbu jemnějších obrazců. Vyrobeno v České republice. K dostání  v eshopu výrobce Little Bears. Kostky se prodávají v různých barvách - vždy se jedná o kombinaci černé barvy s jednou další (bílou, červenou, modrou, žlutou, zelenou, růžovou). My máme kombinaci černobílou. Trošku lituji, že kostek nemáme více, bylo by to ještě více švandy - kostky jsou vzájemně kompatibilní. Možná časem dokoupíme růžovou, ta u nás frčí :-)

Doma máme i další výrobek od Little Bears - hrací měšec Quadreena - k němu naleznete bližší informace zde: Recenze: Quadreena od Little Bears